Vite di Lotta Armata. Storie di attivismo nella Provisional IRA

Lorenzo Bosi

Quali sono i percorsi che portano alcune donne e uomini ad abbracciare la lotta armata? Qual è la loro esperienza e cosa sostiene il loro impegno all’interno dei gruppi armati, anche a fronte di lunghi periodi di prigionia? Come escono dalla lotta armata e quali conseguenze sulla loro storia di vita attribuiscono a quella scelta? Questo volume risponde a queste domande basandosi su 25 testimonianze di donne e uomini che, nell’Irlanda del Nord, entrano a far parte della “Provisional IRA”.

Type: Monograph
Year: 2016

Lorenzo Bosi (2016). Vite di Lotta Armata. Storie di attivismo nella Provisional IRA. Roma: Carocci

08/06/2017

Call for Papers - Cosmos Conference "The Contentious Politics of Higher Education. Student Movements in Late Neoliberalism"

The Centre on Social Movement Studies, directed by Professor Donatella Della Porta, calls for papers addressing the recent global wave of student protests for a two-days conference to bel held in Florence, at the Institute of Humanities and Social Sciences of the Scuola Normale Superiore (SNS), on 15-16 November 2017.

19/05/2017

Video available for the International Conference – Beyond Borders: Refugees and Struggles in Europe Mobilization, Solidarity and Political Challenges in the Long Summer of Migration

Watch the video of the International Conference – Beyond Borders, which was held at Palazzo Strozzi on May 12, 2017

19/05/2017

Marco Deseriis wins Best Paper Award at the Cedem17 Conference for e-Democracy & Open Government

Dr. Marco Deseriis, Marie Curie Fellow and Research Fellow at Cosmos, has won the Best Paper Award at the Cedem17 Conference for e-Democracy & Open Government (Danube University, Krems Au Donau, Austria)

Journal Article - 2017

Comparing Digital Protest Media Imaginaries: Anti-Austerity Movements in Greece, Italy & Spain

Emiliano Treré, Sandra Jeppensen and Alice Mattoni
Drawing on 60 semi­-structured interviews with activists involved in anti-austerity protests, the article brings together social movement studies and communications theories to compare digital protest media imaginaries in Greece, Spain and Italy

Journal Article - 2017

Technopopulism: The Emergence of a Discursive Formation

Marco Deseriis
This article argues that technopopulism is an emerging discursive formation that arises from the convergence of two preexisting discourses: populism and technolibertarianism. Whereas these discourses are historically distinct the global financial crisis and the 2011 wave of struggles precipitated the political conditions for their intersection and hybridization.