Vite di Lotta Armata. Storie di attivismo nella Provisional IRA

Lorenzo Bosi

Quali sono i percorsi che portano alcune donne e uomini ad abbracciare la lotta armata? Qual è la loro esperienza e cosa sostiene il loro impegno all’interno dei gruppi armati, anche a fronte di lunghi periodi di prigionia? Come escono dalla lotta armata e quali conseguenze sulla loro storia di vita attribuiscono a quella scelta? Questo volume risponde a queste domande basandosi su 25 testimonianze di donne e uomini che, nell’Irlanda del Nord, entrano a far parte della “Provisional IRA”.

Type: Monograph
Year: 2016

Lorenzo Bosi (2016). Vite di Lotta Armata. Storie di attivismo nella Provisional IRA. Roma: Carocci

21/06/2019

Call for papers: "The Nation and the Radical Left - Practices and Discourses of National Identity in Left-Wing Politics"

The call for papers is now open for a conference on national identities and left-wing politics.

18/06/2019

Call for papers: “Class without consciousness” – The Politics of Fragmented Class Identities

The call for papers is now open for a two-day conference on class and identities at the Scuola Normale Superiore on 14-15 November 2019

05/03/2019

A dialogue on labour, trade unions and conflicts

On the 22nd of March, from 4pm to 7pm, Donatella della Porta (Scuola Normale Superiore) and Maurizio Landini (Secretary General of CGIL) will discuss about labour, trade unions and conflicts.

Journal Article - 2019

Ballots and barricades enhanced: far‐right ‘movement parties’ and movement‐electoral interactions

Andrea Pirro
This contribution enhances our understanding of the contemporary far right by focusing on the neglected links between movements and elections within the broader context of contention.

Journal Article - 2019

From the Rainy Place to the Burnt Palace: How Social Movements Form their Political Strategies. The Case of the Six Federations of the Tropic of Cochabamba

Leonidas Oikonomakis
Exploring the case of the cocaleros of the Chapare, this article argues that more emphasis should be placed on mechanisms that are internal to the movements, such as: (a) the resonance of other political experiences at home and abroad, (b) internal struggles for ideological hegemony, and (c) the political formation of their grassroots.