2017-01-18

9 PhD Grants in Political Science and Sociology @SNS Florence Site

For the academic year 2017-2018 the Scuola Normale Superiore (SNS) announces a call for 9 PhD positions at its Florence site, where COSMOS is based. Read more about how to submit your application!

For the academic year 2017-2018 the Scuola Normale Superiore (SNS) hereby announces a call for 78 PhD places available in the following fields and sites. The selection is based on candidates’ qualifications and interviews. 9 positions are allotted to the Florence site of SNS, where COSMOS is based. More information on requirements and selection procedure can be found at this link.

08/04/2018

Austeridad, capitalismo y conflicto social. Nuevas tendencias en el estudio de los movimientos sociales - An interview with Donatella della Porta

An interview with Donatella della Porta realized by COES - Centro de Estudios de Conflicto y Cohesión Social

12/03/2018

"Standing up for Science" - a documentary by Dieter Rucht

A documentary by Dieter Rucht on the 2017 March for Science in Washington, D.C. - now available on YouTube.

24/02/2018

COSMOS Talks Calendar - Second Semester 2018

Read here the full calendar of the COSMOS Talks Series

Edited Volume - 2018

Solidarity Mobilizations in the ‘Refugee Crisis’. Contentious Moves

Donatella della Porta (ed.)
This edited volume ddresses a gap in research on social movements that has disregarded the origins of discontent and overlooks protest as a resource of the powerless; it offers insight into how the movement of refugees across the European Union and elsewhere activates political opportunities; it explores claims to citizenship made by refugees within processes of knowledge production and the mobilization of emotions

Monograph - 2018

I movimenti animalisti in Italia. Strategie, politiche e pratiche di attivismo.

Niccolò Bertuzzi
Il volume si focalizza su coloro che in Italia si occupano di benessere, cura, diritti e liberazione animale all'interno di contesti organizzativi. Grazie alla somministrazione di una survey, interviste agli attivisti e analisi dei frame, emergono una notevole varietà di strategie, pratiche e riferimenti valoriali, la contemporanea presenza di lobby e conflitto, e la natura complessa di un fenomeno al centro dell’attenzione mediatica ma ancora poco studiato in termini sociologici.